priveste adanc in sufletul tau, poate te vei regasi…

toamna

Pentru multi inceputul toamnei  e inceputul unui anotimp placut. Pentru mine e inceputul unui sfarsit, cel putin a unui sfarsit de an, acum si aici, in septembrie nu in decembrie. Dar nu si un inceput de an, ci de tristeti, de frig si ploi amestecate cu nostalgii si amintiri ce  sapa gropi de regrete si doruri…O mica moarte zidita-n toate darurile ei si in culori frumoase ce soptesc adio… cu orice frunza care cade se rupe cate-un fir din impletitura  sperantei, dorintei, increderii…

Iar minunatul covor auriu-aramiu ce incanta lumea e doar un giulgiu frumos, menit sa distraga atentia de la inevitabilul sfarsit…

As vrea sa traesc undeva, unde nu este toamna si iarna  sau cel putin, unde metamorfoza timpului nu este asa evidenta…   dar nu sunt sigura ca as putea sa ma rup de locurile cunoscute si oamenii dragi…asta e.

O sa tes incet o panza si-o sa ma prefac intr- un cocon  pentru a supravetui 😉  iar in primavara voi desface aripile, voi inspira adanc si… ma voi insenina din nou

Comments on: "toamna" (19)

  1. atit de tare seamana cu discursul mamei mele la tema…mama mea de fapt inca din iunie incepe a spune „of, iaca degraba ii toamna” 😀

    nici mie nu-mi place toamna, desi anul acesta cred ca voi avea una relativ frumoasa, dat fiind faptul ca ma mut inapoi pe coasta Mediteranei 🙂

    fii tare!

    • altcersenin said:

      😀 😀 sa stii ca mai inveselit cu tanguirile mamei tale care vin inca din iunie 😀 si eu incep amirosi toamna inca cu mult inainte de a veni, dar nu chiar din iunie 😀
      si ma bucur pentru tine ca vvei avea o toamna „relativ frumoasa” 🙂

  2. OK, dar pina in primavara mai scrii pe blog, da? Tii si tu un … „Jurnal de cocon”! 🙂

  3. altcersenin said:

    🙂 numaidecat o sa scriu 🙂 nu scapati de mine asa usor chiar daca ma prefac in „cocon” 🙂

  4. Ei bine… atunci sa fie vara ! 🙂

  5. Vad ca pentru tine toamna are aceeasi semnificatie ca si pentru mine, nu stiu de unde strigatul asta spontan de veselie ce rasuna zglobiu prin intreaga blogosfera pentru venirea anotimpului deprimant. Toamna nu este decat o etapa intermediara, intre viata(vara) si moarte(iarna), intre bucurie si tristete, intre visuri si deziluzii.

    • altcersenin said:

      „nu stiu de unde strigatul asta spontan de veselie ce rasuna zglobiu prin intreaga blogosfera pentru venirea anotimpului deprimant.” – ca bine ai mai zis-o; am remarcat si eu;rasuna ca un ecou din blog in blog tristul adevar…

  6. Mie imi place toamna! 😡 Poate as suna putin subiectiva doar pentru ca m-am nascut toamna, dar sunt de felul meu o fire mai melancolica, visatoare (chiar daca nu o arat asa mult in viata reala, o pastrez doar pentru mine deocamdata) iar toamna mi se pare mirifica, mai ales datorita gamei de culori. 8->
    Imi plac ploile tomnatice, mirosul ploii, vantul, care desi e friguros e destul de suportabil (nu se compara cu gerul din iarna), aerul parca miroase altfel, natura e in apogeu (toate se coc si frunzele incep sa cada) iar culorile sunt foarte frumoase. 😡

    Eu nu as putea, de fapt nu as vrea, sa traiesc intr-o tara care nu are toate cele 4 anotimpuri pentru ca fiecare are frumusetea lui si m-as plictisi doar de unul sau doua la nesfarsit. Ma consider norocoasa ca m-am nascut intr-un loc unde le am pe toate. ^_^

  7. altcersenin said:

    esti o norocoasa ca iti place toamna, faptul ca esti nascuta in acest anotimp, poate conditioneaza acesta atitudine(printre altele dintre toate cunostintele mele nascute toamna, n-am auzit vre-o una sa nu-i placa anotimpul in care s-a nascut, poate e ceva la nivel intuitiv…)
    si da, toamna poate fi si frumoasa, dar totuna trista in esenta ei – una pe alta nu se exclud.
    mai este si influenta diferita asupra diferitor tipuri de caracter, oricum peizajele asociative, mai ales a sfarsitului de toamna, nu pot sa nu influenteze incepand cu dispozitii de moment si terminand cu stari depresante ce dureaza zile intregi…

  8. imi place toamna si lumina ei. E mai blanda iar culorile ei, parca explodeaza in toate. E un anotimp frumos. Chiar si cand e rece. Te trimite la un ceai cu scortisoara si imi readuc aminte povestile la gura sobei, pe care ni le spunea bunica in copilarie.

  9. altcersenin said:

    hm, cand ibitorii toamnei o descriu asa frumos se mai diluiaza din recele din suflet si la propriu ce vine o data cu ea 🙂

  10. Mai si mie imi place toamna (poate si pentru ca, la fel ca si Roxanel, si eu sunt nascut tot toamna :P), dar de fapt daca stau si ma gandesc bine mie imi plac cam toate anotimpurile… adica da, fiecare are avantajele si dezavantajele lui, dar daca stii sa iei ce e frumos din fiecare poti sa te bucuri de toate. 🙂

  11. altcersenin said:

    hm, un motiv in plus sa-ti placa un anotimp e sa te nasti in anotimpul respectiv 🙂 si n-am zis ca toamna nu are si partea ei de farmec, frumusete, dar oricum induce tristete, nostalgie, iar cand incep ploile cele lungi ciobanesti, cand soarele se pierde pe zile intregi si fata sumbra a zilei iti patrunde in suflet precum umezeala in oase… sa mai continui ?…

  12. In timpurile din trecut nu-mi faceam generalizari ale anotimpurilor. Dar acum , vad si eu ca toamna patrunde in sufletul meu , mi-aduce un aer rece si vreme posomorita. :(.
    Deja astept iarna, albul ei cred ca mai multa placere mi-ar da…..

  13. altcersenin said:

    hm, cum se schimba timpurile si odata cu ele dorintele si placerile noastre 😉

  14. Sper ca în ciuda neplăcerii anotimpului să te înseninezi și toamna, și iarna. 🙂

  15. asa imi doresc si eu 🙂 mai nou- in ultimul timp fac eforturi in acest sens 🙂

Lasă un răspuns

