priveste adanc in sufletul tau, poate te vei regasi…

sa faci un bine

Ne grabim, (unde, oare?!!) tot timpul ne grabim, tot mai mult, tot  mai mult… nu numai masinile au o din ce in ce mai mare viteza, dar si omul traeste cu o viteza maxima, uitand ca pedala franei isi are si ea rostul ei… ne grabim, devenim indiferenti, apatici, si chiar agresivi, uneori…
Azi am intalnit o persoana carea i-am facut un serviciu minor, in opinia mea, cu cativa ani in urma. O fetita de 12 ani. Mama ei era plecata peste hotare; avea nevoie sa mearga cineva cu ea la medic, sa mearga la farmacie si s-o indrume cum sa urmeze mai departe tratamentul. Era lasata in grija unei rude, dar acea ruda socotise ca nu se va intampla nimic grav daca va lipsi cateva zile, cautandu-si de ale sale nevoi…am simtit-o speriata, pierduta; m-am gandit ca trebuie sa fie greu pentru un copil in asemenea situatie fara un suflet apropiat langa el… Am facut tot ce trebuia, inclusiv sunam de cateva ori pe zi sa vad cum se simte, daca isi ia medicamentele si sa-i spun ca n-are de ce se teme, ca toate se vor termina cu bine….

Au trecut cativa ani buni… viata ne-a impartit drumurile in diferite parti… Uitasem deja. Ne-am intalnit intamplator; s-a apropiat de mine, mi-a multumit si mi-a spus cat de mult a contat pentru ea ca i-am fost alaturi in acele momente si ca de multe ori isi aduce aminte cu recunostinta de mine . Am ramas placut surprinsa; nu credeam ca e atat de vie aceasta amintire pentru ea; in fond n-a fost cine stie ce mare fapta… si m-am simtit atat de multumita… – nu, nu pentru ca mai tine minte si e recunoscatoare, dar pentru ca am putut sa ajut, anume atunci, cand a fost nevoie…

Si m-am gandit ca nu e atat de greu, si nu trebuie numaidecat milioane ca sa faci un bine… e de ajuns la momentul respectiv sa te opresti putin din drumul tau, din graba ce ne subjuga si ne indeparteaza unii de altii, ca sa poti sa vezi… sa vezi ochii tristi si speriati a unui copil ce asteapta o consolare, sa poti te purta omeneste, lasand loc compasiunii in inima ta.
E asa simplu uneori, sa mangai un suflet necajit, trebuie doar sa vrei…

Comments on: "sa faci un bine" (22)

  1. Perfect adevărat. Nu contează cât de mare e binele pe care îl faci, contează să-l faci şi când îl faci. Uneori, e suficientă o picătură de apă, să salvezi o viaţă.
    Felicitările mele. 🙂

  2. altcersenin said:

    multumesc, intradevar conteaza ajutorul cand e asteptat

  3. Napocel said:

    Un bine trebuie acordat neconditionat. Ar trebuie sa ne fie un principiu. Din pactae printre altii vezi foarte multi altii ce-ti zapacesc mintea cu cate sunt ei de ortodocsi, etc. iar daca ii analizezi, vei constata ca nu au facut si nici nu au-n intentie a face bine. S-a dus naibii onoarea, bunatatea, echilibrulmoral.

  4. Frumos gest… frumos îndemn…

  5. […] iar tuturor: Ada, Adela, Agnes, Altcersenin, Andrei, Blue Caffe, Brad, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Chat Noir, Consiliul Blogosferei, Cristi […]

  6. Ne costa atat de putin sa aducem un strop de fericire altora, incat uneori nici nu realizam. Iar recunostinta din ochii celui ajutat este cea mai frumoasa recompensa.

    • altcersenin said:

      „Ne costa atat de putin sa aducem un strop de fericire altora, incat uneori nici nu realizam.” – intradevar, nu costa atat de mult, trebuie doar sa incercam sa „vedem”…

  7. cateodata nici nu ne asteptam de unde poate veni aprecierea gestului nostru. Bravo!!

  8. altcersenin said:

    multumesc, deja nu ma simt in apele mele cu atatea laude 😉

  9. si asta e o stare deosebita, de a nu te simti bine de bine. 🙂

  10. In primul rand felicitari pentru gestul tau de atunci. 🙂

    In al doilea rand da, ai dreptate, niciodata nu stii cand un lucru, banal pentru tine, poate fi foarte important pentru cel de langa tine – sa nu uitam ca fiecare dintre noi avem scari de valori diferite.

    In al treilea rand… felicitari pentru articol, chiar mi-a placut si chiar m-a motivat sa incerc sa fac mai mult bine (desi oricum incercam si pana acum sa fac acest lucru 🙂 ).

  11. altcersenin said:

    vai!.. simt ca e supraapreciat acest gest; deja ma gandesc, ca poate nu trebuea sa scriu despre asta…doar daca are efect de indemnare pentru a fi mai atenti cu cei din jurul nostru(in special cu cei necajiti) isi are rostul…
    oricum, multumesc mult pentru aprecieri 🙂 … si – da, stiu ca nici tu nu esti strain de astfel de gesturi(motiv pentru care poti fi felicitat odata-n plus) 😉 si poate ai facut mult mai multe decat altii…

  12. […] iar tuturor: Ada, Adela, Agnes, Altcersenin, Andrei, Blue Caffe, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Dan, Deea, Dispecer, Erase Rewind, Flavius, […]

  13. uneori cu foarte putin putem sa facem bucurii mari celor din jur.

    • altcersenin said:

      da, intradevar; este nevoie doar de putina atentie si gand bun

  14. Felicitari! Trebuie sa te simti mandra de ceea ce ai facut, si nu supraapreciata sau altceva, si e bine ca ai scris despre fapta ta pentru ca si altii sa ia aminte/sa invete; nu e o lauda, ci o povata. ^_^ Si mie mi s-a intamplat sa fac bine, dar in viziunea mea sa fie ceva neinsemnat/minuscul, si dupa sa mi se multumeasca enorm pentru acea farama; intotdeauna m-au surprins in mod placut, extrem de placut, declaratiile de multumire sincera, chiar daca nu le asteptam, te fac sa te simti implinit, util, cred ca stii sentimentul. ^^

    • altcersenin said:

      multumesc, nustiu daca pot sa ma simt mandra pentru acesta, dar multumita(de mine) sunt si un sentiment de bucurie, chiar, persista… interesant, faci cuiva bine dar te simti si tu bine dupa asta 🙂

  15. […] că a chemat, măi, frate, pe ale ei surate, toate, încât, fără să ne anunţe, măcar, ne-am trezit cu un […]

Lasă un răspuns

