priveste adanc in sufletul tau, poate te vei regasi…

…dependenta

Nu mai tin minte cum si cand am trecut la alt gen de literatura, insa, stiu ca prin clasa IX-X, deja citisem toate volumele lui Diuma , cate ceva din Stendal, mai multe din George Sand, Pe aripile vintului, Scarlet si inca multe altele…

La biblioteca, cand ieseam de printre rafturi, cu un teanc mare de volume, balansand usor spre masa bibliotecarei, aceasta din urma, facea niste ochi patrati la mine in care imi citeam clar diagnoza. Faptul se consuma in sat; deci avea tot dreptul, doamna – privelistea era mai rara. 🙂

Nici in timp ce ma pregateam pentru examene, nu ma puteam abtine sa mai citesc cate ceva. Citeam pina pe la 1-2 noaptea, sub pretextul ca ma pregatesc pentru examene; manuale si conspecte erau la indemana, in caz ca intra mama sa ma intrebe de ce nu dorm. 😉  Nustiu cum faceam, dar si examenele le sustineam pe bine si foarte bine. ( eram foarte atenta la lectii).  🙂
Era ca o boala – consumam literatura, aproape nonstop – eram dependenta! Si aceasta „boala” s-a tratat, doar partial, odata cu admiterea la facultate…

Atunci nu ma gandeam – acum ma gandesc: poate ca, era mult mai mult folos, daca acest volum de literatura, era de specialitate, la obiectele de studiu. Cine stie, poate acum, aveam vre-o doua facultati in plus absolvite si cine stie ce culmi atinse…

Comments on: "…file din jurnalul vietii(4)" (13)

  1. […] » …file din jurnalul vietii(4) Mai vezi » Anunțuri | JOBuri | Știri | Horoscop | Meteo | Sondaje Articole […]

  2. leraprimavera said:

    mie personal mi se crea impresia ca „pierd” timp daca citesc literatura artica, dar nu de specialitate. Insa totusi am continuat sa citesc, dar numai asa, ca sa nu-mi fie rusine de mine daca ma intreaba cineva „Cite carti ai citit anul acesta?” dar chiar si sa nu ma intrebe cineva, examenul de constiinta … stiti voi 😀

  3. Pai, iaca, eu ma intreb, acuma, daca-mi trebuia mie sa le citesc pe toate…chestia e ca devenise ceva incontrolabil – ma tragea la ele – dependenta; 🙂 asa a fost o perioada… da, credca e mai bine sa te traga la literatura de specialitate 😉

  4. tomasevici said:

    Pai uite, metaforizind ar suna cam asa: Faptul ca lucrezi la McDonalds’ nu te incurca sa te duci si sa iei cina in restaurant cu mincare normala!!!
    Asa’ca daca iti place literatura artistica – nu te mustra ca nu ai citit literatura de specialitate (apropo care se schimba in fiecare an, ceea ce nu poti spune despre cealalta). Nustiu unde iti faci studiile dar, prostiile univesitare care sunt acum predate din cartile anilor ’90 mai mult ne inapoiaza decit ne promoveaza.
    P.S. nu sunt restantier, sa intelegi corect ca atitudinea mea sceptica fata de universitate. Pur si simplu am gasit inutilitate care ne’o baga in cap.

  5. stradadefluturi said:

    si mie imi place sa citeeeesc , dar carti buneeee…:X
    dupa prostiile din programa de liceu nu mai vreau nimic :X :-s

  6. aceias literatura artistica(universala) pusa in programul de studiu , incita mai pitin parca; nustiu din ce cauza – poate fiindca e obligatorie 😉

  7. clar ce-i in programa e mai putin atractiv. de exemplu, in liceu a trebuit sa citim „romanul adolescentului miop”; mi s-a parut o carte insipida. am recitit-o acum vreo doua luni, din proprie initiativa, si mi-a placut teribil.:-??

  8. faza cu cititu’, traiesc o astfel de perioada, dar nu constientizez decit ca asta imi place sa fac, desi poate sa-i deranjeze pe cineva, si, da – sa nu uitam de limita *noroc de mame 😉

    • „dar nu constientizez decit ca asta imi place sa fac” – pai, asta e – dependenta 🙂 – bine ca fara urmari grave 🙂

  9. leraprimavera said:

    cami mi-a adus aminte ca si mie „Master i Margarita” mia parut oribila cind eram la liceu. Superba acum trei luni 🙂
    daaaa, literatura artistica…mmmm buuuuun

    • „“Master i Margarita” mia parut oribila cind eram la liceu. Superba acum trei luni ” – o, da, pentru o mai buna intelegere a acestei opere, trebue sa ai ceva conflicte cu viata 🙂

Lasă un răspuns

