priveste adanc in sufletul tau, poate te vei regasi…

DEDICATIE PENTRU O.

In perioada aceea mi-am facut o prietena noua.
Zic, prietena, si simt cum ma zgarie pe undeva, ca e departe de ceea ce vreau sa spun, poate din motiv ca sensul cuvantului s-a compromis demult, sau nu exprima toata paleta sentimentelor mele fata de acea persoana. In fine, era un suflet apropiat mie, de gandurile mele, de spiritul meu. – Amandoua citeam mult, discutam mult, ne fascina noul si necunoscutul, cu o naivitate neranita de taiusurile vietii. Ne intelegeam dintr-un singur cuvant! Toate acestea au generat pana la urma o admiratie reciproca.
Stau si ma gandesc uneori, ce idei, ce impresii trebue sa-i fi insuflat, ca sa-o inspir la o asa dedicatie.
Nu demult, intr-o carte veche, pe foi ingalbenite de timp, am gasit dedicatia, care mi-o facuse in acele vremuri departate.(nu-mi vine sa cred, dar asa este – pe foi ingalbenite de timp!)
Au trecut atatia ani, stiam ca exista pe undeva, dar uitasem de continutul ei „fantastic”. 🙂
Draga de ea!
Iata un fragment:

„Din roua necunoscutului viitor se desprinde o faptura necunoscuta. N-o cunosc. Contururile-i sunt neclare. Dar simt, ca-i ceva apropiat si-n univers n-a batut inca, nici a suta parte din secunda astrala, dar eu ma simt deacum , legata de aceasta fiinta prin mii de fire invizibile. Oare necunoscutul poate sa fie atat de apropiat noua sau noi sintem atat de aproape de hotarele necunoscutului? Ce-i cu fiinta aceasta cu contur neclar? Cate sutimi de secunda astrala sau cate sutimi de veacuri stelare numara existenta ei?
(ei,- adica, eu, 😉 )
Nu neg, dar fantezia, fiind, proprie fiecarui om, este caracterizata in esenta sub actiunea cugetarilor, in cel mai vast contradictoriu – dintre vis si realitate, orchestrate pe motivele durerii sau iubirii, al tristetei sau setei de viata, armonizeaza, in final, fraza seninatatii.
Potentialul omului, eu il revad in acea fiinta, ce se apropia sublim de noi, pentru a convinge, ca marea rana a omenirii este contrastul(ridicol) dintre temporar si aspiratia spre eternitate…”
Doamne, oare cu ce am impresionat-o, asa tare?!!
Acuma, pierduta-n haosul cotidian si in rutina vietii, ma intreb, daca am meritat aceasta dedicatie atat de sofisticata si patetica?..
Mult imi pare rau, ca n-am pastrat legatura cu aceasta fiinta deosebita apropiata de eu-l meu de altadata… Drumurile vietii au trecut de-a curmezisul peste noi, departandu-ne si piezandu-ne in tumultul ei…
Oare am facut si eu vre-o dedicatie?! – Memoria-mi joaca festa,..dar aceasta scriere i-o dedic ei…
Dedicatie pentru O.

Comments on: "…file din jurnalul vietii(3)" (19)

  1. […] » …file din jurnalul vietii(3) Mai vezi » Anunțuri | JOBuri | Știri | Horoscop | Meteo | Sondaje Articole […]

  2. tomasevici said:

    „o” (Olea, Oxana) ?
    Si ce’i cu ea acum? Unde este, ce sa intimplat?
    Apreciez poezia dar, am o curiozitate asupra acelei persoane.

  3. „O”- nu e nici Olea, nici Oxana; e un nume mai neobisnuit si mai rar intilnit. „Si ce’i cu ea acum?” – Am pierdut legatura cu ea, dupa cum am spus. A fost o perioada dificila in viata mi-a, cind poate am uitat, sau am vrut sa uit de tot si de toate. Peste un timp am incercat sa o gasesc – fara rezultat, dar undeva cu citeva luni in urma am inceput sa o caut mai insistent. Privisem o emisiune, unde se mentiona ca in ziua de azi, e foarte simplu sa gasesti persoanele de care ai nevoe; eu m-am gindit si am incercat iar – sigur pe net. Si spre marea mea bucurie, am gasit-o! S-a intimplat cu o luna in urma. A fost emotionant… chiar azi, mi-am dat seama, ca aciasta intilnire virtuala, fiindca a fost pe skype, a mai generat o fila a jurnalului pe care-l „rasfoesc”. Stau si ma gindesc doar, daca ar trebui sa pun pe post si aciasta fila…

  4. tomasevici said:

    Olivia, Otilia?

  5. hmm, interesant, de unde vine curiozitatea ta… nu cred ca ai putea s-o stii, oricum – e numele unei luni de toamna

  6. Se simte aici o puternică experienţă personală. Asta e, de fapt, şi menirea unui blog autentic – să scoată la lumină dimensiunea personală a celui care scrie. 🙂

  7. whiterum said:

    ..mi-am adus si eu aminte de prietena mea din scoala.citind articolul tau am sunat-o/dupa o pauza de aproape 5 ani///. nu mai credeam ca mai pot vorbi atita la telefon 🙂
    articolul e foarte bun, bravo! inca mai caut prin caete vechi dedicatii pe foi galbene 🙂

    • Multumesc! Din pacate, asa este – ne lasam, uneori, dusi de val, alteori devenim inerti si apatici(motivele pot fi diverse), si pierdem din perspectiva prioritatilor, persoane importante, apropiate, fapt care-l regretam ulterior si care nu intotdeauna poate fi recuperat…

  8. Napocel said:

    Aaaaa, este Octeabrina oare?

  9. Napocel said:

    Toată stima ei

  10. E, intradevar, o persoana frumoasa si inteligenta!..

  11. leraprimavera said:

    ma gindeam saptamina trecuta ca ar trebui sa pun si eu in rinduri niste chestii despre prietenie. de fapt la mine s-ar primi altfel. la tine s-a primit dulce-amarui, cu iz de inocenta copilareasca, de amintiri… bun 🙂

  12. tomasevici said:

    Sorry, am intirzia in amtuiejul timpului cu commenturile.
    Da, ingenioasa deductie a lui Napocel ( joke 😉 ).
    Si, chiar ma bucur ca i’ai trezit sentimentele Alcoolului Alb de mai sus 😉

  13. […] care o sa nedumereasca poate pe unii. Cineva poate a inteles deja. Cand spuneam intr-un post despre “foi ingalbenite de timp” ce-mi apartin, sa stiti ca n-a fost doar o figura de stil…Timpul s-a primblat destul printre […]

  14. […] sa cred, ca unele dintre ele mi-au aratat chiar, prietenie. Evit sa folosesc acest cuvant(am mai spus), dar simt ca sensul lui s-a reactualizat. Adele este una dintre persoanele care a contribuit la […]

Lasă un răspuns

